неделя, 15 декември 2019 г.

Югоизточна Азия IX част - Кота Кинабалу и Сапи (остров Борнео, Малайзия)

Около 08,00 часа вече сме на летището на Кота Кинабалу. Вместо такси, решихме да хванем автобус до града (5 рингита), не много добра идея между другото, защото спирката се оказа малко далече от хотела, в който бяхме избрали да отседнем за три нощувки - Oceania Hotel (29 $ на вечер с включена закуска). Приличен хотел, извън центъра, но предлага безплатен шатъл в определени часове до центъра и пристанището.

Настанихме се бързо, но май се бяхме поизморили вече от пътуването, непрестанното местене и ранно ставане, така че нищо не ни се правеше и решихме днес да си почиваме, а привечер да излезем да разгледаме града. Отидохме до пристанището да проучим в колко часа има лодки до островите от националния парк Tunku Abdul Rahman и да изберем, на кой точно искаме да бъдем на следващия ден. След това се разходихме около рибния пазар, където имаше възможност да си избереш някоя екзотична рибка и да ти я приготвят, както пожелаеш.

Седнахме на случайно "заведение", за 57 рингита хапнахме. Въпреки, че беше малко люто, всичко беше много вкусно. След това на едно място видях как точно мият посудата след клиентите - в един леген със сапунена вода ги потапят, а в друг с "чиста" ги изплакват. Добре, че бяхме от първите посетители 😂.

А докато вечеряхме, минаха едни момиченца да предлагат разни неща за ядене в някакви кутии. Едното изпусна своите и цялото съдържание се изсипа на земята, по-късно ги видяхме да го подреждат отново в кутиите.

На следващия ден избрахме да отидем на остров Sapi. Цената на пътуването с лодка е 23+7,60+10 рингита екотакса, осигуряват ти шнорхел и спасителна жилетка, оставят те на острова и се разбирате с коя лодка да се приберете. Ние решихме да се приберем с последната. Доколкото си спомням, лодките бяха на около час. Има възможност да се посетят и няколко острова за един ден по този начин.

Първо останахме при другите туристи на основния плаж.

След това се разходихме из островчето, което е много малко и си открихме идеалния плаж за нас - красиво и без почти никакви хора.
 А само на 100 метра от нас беше това стълпотворение.

Привечер се разходихме отново из пазарите на Кота Кинабалу.

Разполагахме с още един ден в Кота Кинабалу и нетипично за нас решихме да отидем отново на същия остров, понеже много ни хареса. Хванахме първата лодка и се отправихме направо към "нашия" плаж. И каква беше изненадата ни, когато го видяхме заринат с боклуци изхвърлени от морето. Започнахме да разчистваме, открихме и нещо като сметище, където очевидно други туристи преди нас, по същия начин  са почиствали. Може би към 11,00 часа течението се обърна и прекратихме санитарния полуден 😊.

По време на престоя ни на остров Борнео до този момент, валеше всеки ден, но обичайно през нощта. Този  ден, дъждът доста подрани и ни свари още на плажа.