понеделник, 12 ноември 2012 г.

Разходка в Пиза

22.09.2012

Никога не съм си мечтала да посетя точно Пиза, има толкова по-интересни италиански градове, които си заслужават! И затова, ако по стечение на обстоятелствата не тръгвахме на круиз от Ливорно, който се намира на 20 километра от Пиза - сигурно никога нямаше да посетим това градче, известно предимно с наклонената кула.

Стигането до там с нискотарифна компания не е много лесно. Единият вариант е до Форли с Wizz air, оттам с влак до Флоренция и още един влак до Пиза - разстоянието е около 220 километра. Ние избрахме да пътуваме до Рим , въпреки, че е по-далече (на около 330 километра). Първо - полета беше доста по-евтин, второ - самолета пристига рано сутринта в 07.00 часа, има възможност да хванеш влака и на обед да си в Пиза и трето така се налагаше да направим само една нощувка преди круиза, докато ако бяхме избрали полета до Форли, трябваше да спим две нощи. Доста се колебахме дали да не спим в Ливорно и да отскочим за 2-3 часа до Пиза с влака, но решихме, че по този начин само ще си губим времето в пътуване насам - натам. Още повече, че влака, който стига до Ливорно от Рим, продължава към Пиза. И така, решихме да пътуваме направо за Пиза и купихме билети предварително от сайта на Trenitalia за директен влак Intercity, който стига за 3 часа и цената е 19 евро. Лошото на пътуванията, които организираш в последния момент е, че най-евтините билети за самолети и влакове вече са свършили. Защото, ако бяхме организирали пътуването три месеца по-рано, щях да имам възможност да си следя за изгодни билети и когато ме устройва цената да купя. А в случая, купихме самолетните билети за 100 лева на човек - еднопосочно, цена, която не беше толкова евтина, но ни устройваше. Ами така е, като се разглезихме с цени като - двупосочен билет до Будапеща за 25 лева, или двупосочен до Форли за 50 лева - много ясно, че всички цени ще ни се виждат високи :-)! Та ставаше въпрос за билета за влака, че ако го бяхме купили поне месец по-рано щеше да струва 9 евро :-).
Пристигнахме в Пиза около обяд с малко закъснение. Хотелът, който бяхме резервирали Relais dei Fiori  се намира на центъра, но имаше много странна система на чекиране. Трябваше първо да отидем до друг хотел от същата верига, който се намира не далеч от там, да се регистрираме, там ни дават ключа и тогава вече се настаняваме в нашия хотел. Добре, че бях прочела предварително за тази особеност в Tripadvisor, защото само щяхме да си влачим куфарите напред-назад, а си беше доста топличко. След кратка почивка, след като се настанихме, тръгнахме на разходка из града.
 Естествено първо се насочихме към прословутата наклонена кула.

Наклонената кула се намира на Piazza dei Miracoli и освен нея има много красива катедрала и баптистерия.

Най-голямата баптистерия в Италия.

Група японки държащи наклонената кула да не падне :-)!

След като се помотахме около половин час на "задължителната" забележителност се отправихме на разходка из града. Нямах абсолютно никакви очаквания за това как ще изглежда Пиза и затова бях приятно изненадана. Градът е малък и един ден е напълно достатъчен за разглеждане на центъра - малки улички, сгради в типично италиански стил.

Дори малко ми напомня за Флоренция!

Църквата "Богородица с бодила"

Лъвов мост :-)

Santo Stefano dei Cavalieri

Piazza dei Cavalieri

На следващия ден към 10.30 часа се отправихме към гарата, за да отпътуваме за Ливорно. Всички нямахме търпение да се качим на круизния кораб MSC Orchestra и да отплаваме по маршрута :-)!

1. Чудесни снимки и красиви спомени остават след едно такова пътуване! Благодаря за разходката! :)) Усмихната седмица!

Отговори
    1. Лека седмица и на теб, Дани! Ако не са хубавите спомени, от пътуването няма смисъл, защото както казват: "Спомените топлят!" ;-)

Изтриване
  2. Поздравления,Зани за чудесната разходка и красивите снимки!И аз очаквам продължението!Поздрави!

Отговори
    1. Благодаря, Таня :-)! Продължението - съвсем скоро :-)))!

Изтриване
  3. На скоро не съм се сещала за тази наклонена кула, за която още от малки само чуваме и гледаме по филмите.Определено е невероятен шедьовър на архитектурата имайки предвид градуса под която е застлана кулата.Радвам се че ни показвате толкова много снимки и ви пожелавам да не спирате да пътувате и да снимате, след което да споделяте с нас.