сряда, 12 юни 2013 г.

Остров Тенерифе ІІІ част - Barranco de Masca

Още първия път, когато попаднах случайно  в нета на информация  за Маска, реших, че това ще е едно от местата, които задължително ще посетя на остров Тенерифе! На живо мястото се оказа още по-удивително, отколкото на снимките! Самото селце е много живописно, макар и състоящо се от не повече от десетина къщи, а за прехода през самата клисура - просто нямам думи! Много туристи стигат само до селото, но не правят прехода. Да, гледката към селото е убийствена, а пътят до там си е едно малко приключение, но четирите часа, за които изминахме пътя през клисурата, за мен си остават най-страхотното преживяване на острова!

Маска е малко селце, в областта Сантяго дел Тейде, което било изключително изолирано до направата на пътя, който свързва Сантяго дел Тейде и Буена Виста дел Норте през 1970 година. Казват, че е било едно от последните убежища на гуанчите от испанските конквистадори поради изключителното си местоположение. Селото се намира на около 600 метра надморска височина и от там до океана може да се стигне през невероятно живописната клисура - Barranco de Masca. За нея пък има слухове, че навремето е била скривалище на пирати.

Стигането до селото с местния транспорт е малко сложно, не заради друго, а защото автобусите до там не са много на често - общо 5 курса за деня. Подробни разписания и цени могат  да се видят на http://www.titsa.com/ . Хванахме от Playa Arena автобус № 325 в 08.30 сутринта, за да успеем за първият автобус № 355, който тръгва в 10.35 от Сантяго дел Тейде. В 09.00 вече бяхме там и трябваше да убиваме час и половина в малкото селце. Обиколихме го най-малко три пъти :-)!

По едно време, решихме да си пробваме късмета на автостоп, ама нещо не се получи :-)! Дори ни мина през ума да тръгнем пеша, но бързо се отказахме от тази си идея, въпреки, че разстоянието е само пет километра!

В крайна сметка благополучно изчакахме автобуса и добре, че не тръгнахме пеша, че като се започна едно изкачване и спускане по тесния път направо свят ни се зави.
Пътят се вие живописно по хълмовете, а широчината му е, колкото на еднолентов такъв. На местата, на които се срещахме с коли, се налагаше да се отбиваме на специални отбивки, за да се разминем.

Автобусът, който свързва двете села е № 355 и цената на билета е 1,15 евро, на нас незнайно защо ни взеха по 0,10 евро :-)!

Селото Маска предлага невероятни пейзажи и според мен всеки, който е на остров Тенерифе  трябва да го посети!
 Много е зелено и различно от останалата част на острова. Наоколо земята е терасирана и се обработва, отглеждат се най-различни култури.

Ако сте решили да правите прехода през клисурата, можете да си купите вкусни, пресни плодове -  банани, папая, портокали, отгледани именно тук!

Както казах вече, селото изобщо не е голямо, така че няма начин да се объркате от къде започва пътеката за клисурата, иначе точно това е мястото.

За прехода не трябва някаква специална физическа подготовка. Лесно е, защото е предимно спускане. Е, не така стоят нещата, ако решите да изминавате пътя и на обратно, защото все пак това са си около шест километра неравен терен на посока. Някои хора го изминават и в двете посоки, срещнахме такива, това е в случай, че сте дошли до Маска с кола и съответно трябва да си я вземете. Втори вариант е да стигнете от Лос Гигантес до плажа на Маска с лодка и да го извървите на обратно. И третият, най-лесен вариант, на който ние се спряхме е извървяването на пътя от селото до морето и от там се хваща лодка до Лос Гигантес. За по-сигурно си бяхме резервирали лодка предварително на http://www.mascalosgigantes.com/ . Не е проблем дори да нямате резервирана лодка. Цената по принцип е 10 евро, но понеже бяхме резервирали онлайн имаше 20% отстъпка и ни струваше по 8 евро на човек. Не се плаща нищо предварително, а когато изминахме пътя през клисурата, на плажа ни чакаше човек от фирмата, като имаше записани името и телефона ми. Попита ни коя лодка искаме да хванем, ние решихме да е последната (в 16.30 часа) и тогава заплатихме билетите. По принцип има и организирани екскурзии, но не мисля, че е необходимо човек да се набутва с такава. Още повече, че там се налага определено темпо на ходене, което не би се понравило на всеки. Ние например обичаме да си се помотаваме, да снимаме, да спираме за почивки, така че за нас прехода продължи близо 4 часа, но ако си наложите добро темпо би могло да се измине за около 2 часа и половина. Колкото до облеклото - обуйте си удобни обувки - с джапанки и сандали, не че е невъзможно, но според мен малко трудно ще стане.

Пътят има маркировка, но е нарядко. Въпреки това, според мен няма как човек да се загуби, защото през почти цялото време пътеката е ясно видима!

Задължително си носете вода и храна, защото на място просто няма от къде да се вземе!

Време за почивка :-)!

Почти като във филм за Индиана Джоунс :-)!

През клисурата тече  малка рекичка, за това не е много желателно да се прави преход, когато вали, защото част от пътя може да е залят, а освен това ще е много хлъзгаво и може да стане някой инцидент! За наш късмет, ние уцелихме страхотно време!

Отново време за почивка!

Маркировката е хубаво нещо, но нямаше да е лошо да знаем до кой номер е :-)!

На края има и малко изкачване.

И както си вървиш сред високите канари, изведнъж се появява океанът и разбираш, че едно прекрасно преживяване, което не ти се е искало да свършва, вече е приключило!
 Помързелувахме около час и половина на Playa de Masca и дойде време да хванем лодката, за да се върнем обратно в цивилизацията.

Нищо чудно навремето тук наистина да са се криели пирати, от никъде не личи каква клисура има на вътре!

Освен возенето до Лос Гигантес, имахме бонус по една безалкохолна напитка и кратка разходка навътре в океана за "лов" на делфини. Имахме късмет и успяхме да зърнем една двойка :-)!

Сега, ако кажа, че това ходене нямаше никакви последствия - ще излъжа :-). Следващите три дни имахме ужасна мускулна треска на прасците, предизвикана от постоянното слизане. Слава Богу, че бях проявила благоразумие и бях резервирала изкачването на Тейде за предпоследния ни ден, защото иначе щяхме да се разминем с него :-)! Въпреки това, изживяването беше прекрасно и ако трябва отново да мина по същия път, бих го направила без колебание!

Следва продължение.........."Остров Тенерифе ІV част - Вулканът Тейде"

1. Поздравления за прекрасното приключение!

2. Merci mnogo za syvetite! Shte sa ni ot polza za idnata sedmica.

P.S. Ochakvame i chast 4-ta :)

Отговори
    1. Радвам се, че ще ви е от полза :-)! Ще се опитам тези дни да пусна и последната част.

Изтриване
  3. Снимките на клисурата са страхотни,наистина много впечатляващи.За пръв път попадам на инфо за това градче,ще се възползвам при пътуването си до Канарите. ;)

Отговори
    1. Както вече не веднъж казах, за мен това е едно от топ местата на Тенерифе и съветвам всеки, който се е запътил за там да го посети!
      Поздрави и много пътувания желая :-)!

Изтриване
  4. Здравей Зани, много хубав разказ. на мен ми предстои пътуване до Тенерифе, може ли да поделиш колко беше пъртуването с лодка като време.

Отговори
    1. Здравей! Доколкото си спомням пътуването беше около половин час - 45 минути.

5. Здравейте и от мен!

Наистина страхотна дестинация и невероятно изживяване! Според мен прехода не е никак лесен, а на моменти е и доста объркващ Моят съвет към всички, които още не са посетили Маска - не се отделяйте от останалите туристи на прекалено голямо разстояние защото маркировката е даста слаба, да не кажа че почти я няма. И не подценявайте този преход - тук е имало много смъртни случаи! Задължително е да сте със стабилни обувки. Изпровмахме и съветът ти да резервираме лодка. Въпреки че закъсняхме с един час ни направиха уговореното намаление. На нас ни трябваше доста повече време да стигнем до долу!

Страхотно изживяване!!! An absolute must за престоя в Тенерифе! Благодаря за хубавия съвет да посетим Маска!

Поздрави

Биляна

6. Страхотни са разказите ти, Зани! И ние сме се запътили натам следващия месец и черпим много информация от споделеното от теб, за което много ти благодарим!
    Много искаме да направим преходя, но сме с две деца, едното от които е на 3(баткото може да ходи дълго и сам ;)) и не знаем дали маршрутът е подходящ. Видяхме, че има обезопасяване от снимките. Обичаме да ходим, дори малкия да е в ръцете ни :) Чудя се да подхванем ли това предизвикателство или ще ни дойде в повече... Сподели мнение, ако имаш възможност :)
    Благодаря!

Отговори
    1. И аз благодаря за хубавите думи, Петя! За съжаление не мога да дам съвет, понеже не съм гледала околната обстановка през погледа на човек, който е с дете. Но, ако се решите да го правите, най-вероятно ще се наложи през повечето време да го носите. И, ако предишните дни е валяло, по-добре изобщо не се захващайте, защото пътят може да бъде хлъзгав и опасен. Друг вариант е да отидете до Маска (за мен дори само гледката към каньона си заслужава), и да тръгнете надолу, пък, ако ви се стори трудно да се върнете.
      Приятно изкарване! Тенерифе за мен е невероятно място!

Изтриване
    2. Много благодаря! Ще действаме според обстановката, както ти си писала :) Успешна Нова Година изпълнена с пътешествия ти пожелавам :)

7. Много хубава публикация и дори си позволих да пренасоча и моите читатели към нея, дано не възразявате. Ето моята публикация: https://trifonovitravel.blogspot.bg/2017/04/blog-post_50.html

Малко странна ми е само снимката на кактуса и по-конкретно долния ляв ъгъл на снимката :) Явно има твърде много българи на Тенерифе :)) Поздрави!

Отговори
    1. Хахаха, надписа на кактуса изобщо не го бях забелязала :-)!

Благодаря за хубавите думи!