неделя, 18 декември 2011 г.

Брюж, Гент, Антверпен и Брюксел - едно пътуване до Белгия през зимата


За първи път изпитах желание да посетя Белгия или по точно Брюж, след като гледах филма с Колин Фарел "В Брюж" и ако трябва да бъда честна дотогава не знаех за съществуването на този град, а Белгия като туристическа дестинация ми се струваше ужасно скучна! Но започнах да се интересувам от тази страна и се оказа, че има какво да се види и там. Всеки който разбереше, че ще пътуваме до там ни питаше "Е, защо пък в Белгия?" (точно като във филма :)) и ние отговаряхме "Ами заради Брюж :)!



Пътуването ни беше само четири дни, но аз реших, че всеки един ден може да го посветим на отделен град и така в плана ни залегнаха Антверпен, Брюж, Гент и Брюксел. Имахме 3 нощувки в Брюж и 1 в Брюксел.
Сигурно сме избрали възможно най-неподходящия сезон за Белгия - зимата, но времето горе долу беше с нас. Кацнахме на Шарлероа в ужасна мъгла. Беше много странно усещането - чувства се, че всеки момент ще докоснем пистата, а не виждаш под себе си нищо. От Шарлероа до  Брюксел пътувахме с шатъл. По пътя попаднахме в някакво страшно задръстване, за първи път виждах такова задръстване по междуселищен път. На всичкото отгоре валеше проливен дъжд, въобще беше много депресарско :(((! Студ се издържа, ама да ме вали по цял ден...., не си го представях по този начин!
 Бяхме решили от Брюксел да хванем влак за Антверпен и първо да разгледаме него. Между другото много ми харесва как е устроен жп транспорта в Белгия. Влаковете са най-много на половин час, да не говорим, че ако става въпрос за по-близки разстояния има и на 10 минути даже. От Брюж за Гент имаше влакове буквално на 10-20 минути. Харесва ми също, че на билетите няма часове, хващаш, който си искаш влак!
И така пристигнахме в Антверпен и си оставихме багажа на гарата, която е много красива :)!

Тръгнахме да се разхождаме, първо ми беше интересно да видя улиците с диамантите, намиращи се в близост до гарата. Казват, че около трите улици "Ховениерстраат", "Вестингстраат" и "Руфстраат" минават 80 на 100 от диамантите в света. Ами честно казано не знам какво толкова очаквах, но не ме впечатлиха много, очаквах да са много по-лъскави в интерес на истината..

После тръгнахме по улица Меир - главната търговска улица на Антверпен... 
...и стигнахме до Гроте Маркт, в средата на който се намира фонтана Brabo,

Тук се намира и сградата на  кметството, която е построена между 1561 и 1565 година.

В близост до площада се намира и замъкът Хет Стийн. Издигнат между 1200 и 1225 година замъкът  днес се счита за най-старата сграда в този белгийски град. По това време дворецът е известен просто като замъка Антверпен. След един основен ремонт и разширяване на средновековната крепост през 1520 година по време на управлението на Карл V, тя започва да се нарича Хет Стийн , което в буквален превод означава „Скалата”.

Въпреки неприятното време, Антверпен се оказа много приятен град :), успяхме да го разгледаме за около 4 часа с 2-3 кратки почивки по заведенията , за да се постоплим малко.





В Брюж пристигнахме към 6 часа вечерта, беше започнало да вали. Имахме малко перипетии с откриването на апартамента, който бяхме наели, но се справихме в крайна сметка. След като се настанихме веднага излязохме да разгледаме центъра - направо е невероятен този Брюж - наистина се чувствах все едно съм се върнала няколко века назад.






    Вторият ден го бяхме отредили на Брюж. Времето се мени поне 10 пъти,  ту ни валя , ту грееше слънце, да не забравяме и вятъра естествено. Качихме се на кулата Белфорт за да видим  града от горе.


Издебнахме момент, когато не валеше и се качихме да се возим на лодка по каналите. Наистина страхотно изживяване, само срещу 8 евро за половин час.  По време на разходката ни обясняваха кое какво е  първо на фламандски, след това слава богу на английски!





Ходихме и до парка Миноутър, където има лебеди.

Grote Markt





















В Брюж има едно заведение в което има сигурно около 200 вида белгийски бири, казва се The Beer Wall. Много ме впечатли факта, че всеки вид бира си има съответната чаша! Няма такива филми да си поръчаш Загорка и да ти донесат чаша за Каменица :)! Забравих да спомена, че бирата е просто страхотна!


Една вечер пробвах прословутото Waterzooi de Poulet - традиционно фламандско ястие. Не беше нищо особено - обикновена яхния - пилешко с картофи за 18 евро :)....

Затова пък гледката от ресторанта беше към кулата Белфорт ( и това сигурно оправдаваше цената :))!



На третия ден посетихме Гент. Този град щеше много да ми хареса, ако не беше целият център в разкопки! Направо беше нереално - тези стари катедрали и между тях щъкат работници и багери! Това малко ми развали усещането от града.









Ходихме и в замъка Gravensteen







Последния ден заминахме за Брюксел. Това беше градът от който очаквах най-малко и честно казано, ако полета ни беше някъде след обяд, сигурно изобщо нямаше да го разглеждаме. Понеже пристигнахме на обяд, решихме, че ще се ограничим само с разглеждането на центъра, който е много компактен и се разглежда лесно, особено ако имаш набелязано какво искаш да видиш. Може да се ориентира човек дори и без карта - навсякъде има сложени табели, които те упътват коя забележителност накъде е. 
Най-много естествено ми хареса Grand place.



Maneken Pis :)


Maneken Pis е и в магазините за шоколадови бонбони :)!



Точно от Grand place започва улица Rue des Boucheres, където има много заведения на сносни цени, този район се нарича още Ilot Sаcre.



Още от разходката ни в Брюксел...










И така - Белгия е страхотна, но да отидеш лятото, да пиеш на воля всякакви видове бира, да ядеш гофрети и шоколадови бонбони и да се наслаждаваш на страхотната архитектура!
Наскоро чух за Брюж нещо, което страшно много ми хареса : " Брюж е изостанал в развитието си в продължение на няколко века, а сега всички туристи намират това за особено очарователно!" :-)


2 коментара:

  1. Здравейте, и аз съм се замислила над същия маршрут..И моята цел е Брюж :)Още не съм започнала с подготовката, но и това ще стане. Разбирам, че препоръчвате лятото.. аз мисля за пролетта. Пак ще има цветя и пъстрота :) Много нови пътешествия и ще следя с интерес!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! Белгия е интересна дестинация. Лично аз бях изненадана, че толкова много ми хареса, по принцип си падам повече по тези южните държави :-)! Препоръчвам лятото от гледна точка на това, че би било по-устойчиво времето, но съм сигурна, че и през пролетта ще е прекрасно! Не знам дали сте чували, но на всеки 2 години в продължение на няколко дни през август покриват главният площад в Брюксел с много цветя в различни фигури, може да проверите дали през 2013 ще е така, предполагам, че би било много интересно и цветно :-)! Каквото и да решите Ви пожелавам незабравимо изкарване :-)! И благодаря за пожеланията :-)!

      Изтриване