понеделник, 24 юни 2013 г.

Остров Тенерифе ІV част - Pico del Teide

Ако ходите на остров Тенерифе, не трябва да пропускате вулкана Тейде. Pico del Teide е най-високият връх не само на Канарските острови, а и в цяла Испания. Издига се на 3718 метра над морското равнище и отгоре се разкриват неповторими гледки! Казват, че при ясно време от тук може да се види целият архипелаг. Аз успях да зърна само Ла Гомера :-).

Ако не сте с кола, има два автобуса с които може да се стигне до Тейде - автобус №348, тръгващ от Пуерто де ла Круз в 09.15 часа и автобус №342 от Коста Адехе, тръгващ по същото време. И за двата автобуса връщането е в 16.00 часа. Това е единственият обществен транспорт до вулкана, странно, че дори от столицата Санта Круз няма автобус. Картите BONO не важат за тези автобуси, цената на билета е 5.90 евро на посока. Ако има много хора тръгват няколко автобуса.
Ние успяхме да се качим на вторият автобус от Пуерто де ла Круз. Минахме през облаците :-)...
 ...спряхме за кратка почивка на Montaña Blanca...
...облаците все още закриваха гледката към върха...

...и към 11.00 часа пристигнахме на лифта, който щеше да ни отведе до горе. Лифтът (Teleférico) се намира на 2356 метра надморска височина и има само две кабинки, поради което, ако има много хора придвижването става малко бавно. Билетчето е 12 евро на посока, а пътуването трае около 10 минути.
опашката за лифта
 Лека-полека се издигнахме над облаците :-)!

Като се изкачите на горната станция (3555 метра надморско равнище), има три маршрута по които може да се тръгне:
1)Ruta Mirador de la Fortaleza - за около 25 минути се достига до място, от където се разкрива гледка, предимно към северната част на острова.
2)Ruta Mirador Pico Viejo - за около 40 минути се спускате до по-малкия вулкан Pico Viejo, където може да се види кратера му , както и гледки към южната част на острова.
3)Ruta al Cráter del Teide - изкачване до 3718 м . За да се изкачите до кратера на вулкана се нуждаете от специално разрешително, което може да се извади или в столицата Санта Круз или вече и онлайн на http://www.reservasparquesnacionales.es/real/ParquesNac/index.aspx . Препоръчително е да се направи по-рано, защото до горе пускат за период от 2 часа по около 50 човека. Вярно, че така няма да може да се прецени какво ще е времето за определен ден, но може да се подсигурите с две разрешителни за различни дни. Пропускането става с разрешителното и личните карти. Полезна информация за маршрутите може да се намери на http://www.telefericoteide.com/teleferico/teleferico-del-teide .
Ние решихме, че няма как да стигнем до Тейде и да не се изкачим до върха, така че нашите разрешителни ги извадих около месец преди пътуването. С оглед на разписанието на автобусите най-удачно беше да резервираме в промеждутъка от 11.00 - 13.00 часа. Не знам как е през лятото, но зимата горе беше 2 градуса, така че се бяхме подсигурили с топли дрехи. Не забравяйте и слънчевите очила и слънце защитни лосиони!

Разстоянието до върха не е много, но изкачването става бавно. Поради голямата надморска височина въздухът е доста разреден и се диша трудно, освен това се появява и световъртеж.

На места има и сняг.
 Често си почивахме, за да се насладим на гледката!

Вече почти сме на върха!

Успяхме :-)!
 Вече сме на 3718 метра надморска височина!

Частична гледка към северната част на острова - долината Оротава.
 Облаци като памук.

Ето го и остров Ла Гомера. Много ми беше странно как е възможно облаците да са само над островите :-)!

Изморени, но доволни :-)!

Въпреки красивите гледки, не е препоръчително горе да се застоявате дълго време, поради серните изпарения. Усещат се осезаемо, а на места дори се виждат!

Кратера на Тейде
 Един от малкото обитатели на това място.

Е, слизането не е като изкачването ;-)!

Имахме време да минем и по втория маршрут до Пико Виехо, но се отказахме, че стана доста ветровито, така че отново се качихме на лифта, който ни свали в реалността!
 На едно ниво с облаците :-)!

На връщане с автобуса минахме през същите тези облаци, които наблюдавахме от върха, за да се озовем отново в слънчевия Пуерто де ла Круз!

Въпреки, че вече съм била на един вулкан на остров Лансароте , за мен изкачването на връх Тейде беше неповторимо изживяване, което никога няма да забравя. Видях едни от най-уникалните гледки в живота си, но както казва мъжът ми "До тук сме с вулканите - два са ни напълно достатъчни! Не сме вулканолози все пак!" :-)

1. Благодаря за подробните указания и изобщо за прекрасните пътеписи за Тенерифе! Много ще ми помогнат в организацията за пътуването ни до там!

Отговори
    1. Пожелавам ви наистина да отидете! Прекрасно е!

Изтриване
  2. Мерси отново за полезната информацията ... и ние след 2 дена се отправяме към това приключение :)

3. От две седмици чета и не се насищам! Вече планирам наум... Много ми е приятно да чета текста, защото е написан не само грамотно, но и занимателно, изчерпателно, с подробности, които ме вълнуват. Именно пътеписи се четат така увлекателно, че да ти се прииска и ти да идеш или пък от многото четене започваш да раказваш така, все едно си бил там.

Отговори
    1. А на мен ми е още по-приятно, че на някой му харесва това, което съм написала и написаното предизвиква желание у него да пътува :-)! Даже понякога се притеснявам, че с такъв ентусиазъм говоря за местата на които съм била, защото някой може да има прекалено големи очаквания и различни вкусове от моите и да не му хареса. Но се надявам, че снимките са достатъчно показателни :-)!

Изтриване
  4. Моля за съдействие. Букнах си ден за качване на ТеТейде. Проблема е че времевия период е 15.00 17.00 и след това нямам предстана как да се прибера до града, защото последния автобус е в 16.00
    Зани моля за съдействие

5. Моля за съдействие. Букнах си ден за качване на ТеТейде. Проблема е че времевия период е 15.00 17.00 и след това нямам предстана как да се прибера до града, защото последния автобус е в 16.00

Отговори
    1. Здравейте! Не знам какво друго да ви посъветвам, освен да се опитате да извадите ново разрешително с по-удобен за вас час, мисля, че няма да има проблем. Иначе, ако ще се придвижвате с градски транспорт и останете с тези часове, които вече сте резервирали, със сигурност няма да успеете!
      Успех!

Изтриване
  6. Моля за съдействие. Букнах си ден за качване на ТеТейде. Проблема е че времевия период е 15.00 17.00 и след това нямам предстана как да се прибера до града, защото последния автобус е в 16.00
    Зани моля за съдействие

Успех!

Изтриване
  7. Здравейте,Зани,благодаря за интересната и подробна информация,пожелавам ви още много пътешествия,които да споделяте с нас.
    А сега ще помоля за съдействие,предстои ни пътуване до Тенерифе,но не мога да съчетая полетите,трябва да се настаним на 23.10.15 и да напуснем на 30.10.15,искаме да летим от Букурещ или София ако е наложително.Ще съм благодарна ако ми помогнете в търсенето на билетите.
    Благодаря предварително!
    Поздрави от Русе!

8. Поздрави от Бургас!
    Наистина много полезна информация!:) Благодаря, че сте я споделили, наистина намерих много полезни указания и съвети! И на нас ни предстои скоро да посетим тези невероятни места! След вашия разказ, вече очаквам пътуването с още по-голямо нетърпение! Всичко хубаво и на Вас!