неделя, 9 декември 2012 г.

Средиземноморски круиз ІІІ част - Валенсия

25.09.2012
Тази нощ имахме време да си отпочинем, защото не се налагаше на сутринта да ставаме рано, тъй като корабът акостираше във Валенсия около обяд. Изводът, който аз си направих от изминалия ден във Вилфранш сюр мер  беше, че времето с  което разполагахме за брегови екскурзии е абсолютно невъзможно да се види всичко, което на мен ми се иска (не че не го знаех и преди това). За това реших, че от днес ще го караме по-лежерно - слизаме на брега, добираме се до центъра и просто се разхождаме :-)!

След закуска имахме време да се излежаваме по шезлонгите около басейна. Времето нямаше нищо общо с предишният ден - беше много подходящо за плаж.

Около 12.15 часа пристигнахме на пристанището на Валенсия.

По план можехме да слизаме след 12.30 часа. Пристанището на Валенсия е доста отдалечено от центъра. Бях решила да ползваме шатъл от кораба, който по предварителна информация трябваше да струва около 8 евро на човек (ползва се неограничен брой пъти). Изненадата ми беше много голяма когато отидох да питам как се процедира със закупуването на билети за шатъл и ми казаха, че за Валенсия не е предвиден такъв, а ако искаме може да си закупим екскурзии. По някакви смътни спомени, бях чела, че има метростанция не далеч от пристанището, съответно тръгнахме натам на където предполагах, че може да се намира. А представете си във Валенсия какво е в 13.00 часа на обяд, в края на септември, слънчев и безоблачен ден - естествено, че 33 градуса. А ние ходим и се лутаме да търсим метро?! Попитах едни младежи къде е метрото и при отговорът им "lejos de aqui" съвсем загубих ентусиазъм. В същия момент видяхме едно такси, махнах му, за по-сигурно питах колко струва до центъра и при отговора "10 евро", направо се метнахме.
15 минути по-късно вече бяхме на центъра. Шофьорът ни спря на Plaza de la Reina, от където започна нашата разходка из този красив испански град.

Камбанарията на Catedral de Santa Maria de Valencia

Plaza de la Reina

Plaza del Ayuntamiento

Plaza de Toros

Към 16.00 часа решихме, да се отправяме към пристанището, трябваше най-късно до 17.00 да сме на кораба, а нямаше нужда да сме от последните :-)! Отново взехме такси и минахме покрай Градът на науката и изкуството. Обещахме си, че следващият път когато дойдем в този прекрасен град ще го посетим задължително!

Нашият кораб е този от дясно :-).

Привечер можехме пак да разпуснем покрай басейните.

Програмата в театъра беше посветена на Франк Синатра.

Тази нощ в 01.00 часа акостирахме в парти столицата на света Ибиса и по този случай имаше нощно парти на басейна.

Бяхме на възможно най-отдалечения кей, който се оказа на около 4 километра от града   и се отказахме да ходим където и да е. Иначе бяхме планували една нощна разходка из Ибиса.

1. През март една седмица бяхме със съпруга ми във Валенсия - чудесен град.Твоите снимки ме върнаха отново там.Екскурзията си я организирахме сами - както и ти често правиш.До Ибиза не успяхме да отидем,защото ферито пътуваше след обяд към острова,а сутрин към Валенсия.Очаквам с нетърпение продължението.Прекрасно е че споделяш преживяното - така предаваш настроение на тези ,които четат.

Отговори
    1. Завиждам ви за едната седмица във Валенсия - много ми хареса там и някой ден ще се върнем за повече време :-)! Радвам се че ви харесва споделеното от мен, ще се постарая да не ви разочаровам с продължението ;-)!

Изтриване
  2. Честита Нова година, Зани! Нека тя ви донесе здраве, приятни емоции, възможността да посетите нови красиви места и да се наслаждавате на всеки един миг от живота си!
    Снимките са прекрасни и ме върнаха към пътешествието, което изживяхме и ние преди време!
    Сърдечни поздрави! :)

3. И на мен много ми хареса!Предстои ни екскурзия до Валенсия и споделеното ми е от полза!Желая ви нови пътешествия и приятни спомени от преживяното!

Отговори
    1. Приятно изкарване в невероятната Валенсия! Много благодаря за пожеланията :-)!

Изтриване
  4. Изключителна архитектура, невероятни сгради,силно впечатление ми направиха тесните улички между жилищните сгради, коко ли е населението там, трябва да се поразровяп , сигурно е доста. Хареса ми изводът който си направила..." че времето с което разполагахме за брегови екскурзии е абсолютно невъзможно да се види всичко, което на мен ми се иска За това реших, че от днес ще го караме по-лежерно - слизаме на брега, ...." така е като че ли в моментите в които бързаш да свършиш повече неща все нещо не ти достига.